Wednesday, June 18, 2014

Zionis melumpuhkan pemain Palestin: Suatu penilaian



Kenapa agaknya Israel sengaja menembak pemain-pemain bola Palestin pada kakinya di samping menahan mereka dalam penjara? Sehingga 2 pemain Palestin yang baru pulang daripada sesi latihan itu tidak boleh lagi bermain bola selamanya setelah Israel membenamkan peluru pada kaki mereka.

Mengapa mereka sering menghalang atlet Palestin berlatih dan jurulatihnya masuk ke Palestin?

Mengapa mereka sering mengebom stadium-stadium Palestin?

Mengapa mereka sibuk melemahkan sukan Palestin?

Baru-baru ini, Palestin diisytihar tempat ke-10 dalam kalangan pasukan Asia. Dengan serba-serbi kekurangan dan halangan serta tekanan daripada pihak Zionis, mereka berjaya.

Palestin juga merupakan ahli FIFA yang sah.

Mengapa?

Bayangkan jika suatu hari CR, Torres dan sebagainya ditembak di kaki. Bayangkan kemarahan dunia dan tindakan yang akan dikenakan kepada kumpulan penembak tersebut.

Bayangkan pula jika suatu hari nanti Palestin menjadi sehebat Jerman, Sepanyol dan Belanda, mempunyai sokongan dunia yang sangat banyak pada mereka. Sikit Israel sentuh Palestin pasti dunia akan mengamuk mempertahankan mereka.

Itulah yang Israel khuatiri. Itulah yang cuba mereka halang. Begitulah liciknya Israel.

Dan anda masih berpagi dengan Milo Nescafe, bersama HoneyStar dan KokoCrunch sementara menunggu Maggi anda masak. Akhirnya, duit yang anda laburkan itulah yang digunakan oleh Israel untuk melumpuhkan sukan Palestin seterusnya mengekalkan status Palestin sebagai negara buangan. Tahniah!

Sumber:  http://m.thenation.com/blog/178642-after-latest-incident-israels-future-fifa-uncertain

No comments:

Post a Comment